کهن الگوی آنیموس

اشتراک گذاری مطالب

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

کهن الگوی آنیموس

کهن الگوها گرایش های ارثی هستند که در ناخودآگاه جمعی انسان وجود دارند و فرد را مستعد انجام رفتاری می کنند که اجداد وی انجام می دادند . کهن الگوها به خودی خود نمی توانند یه طور مستقیم ظاهر شوند ، بلکه وقتی فعال شده باشد ، خود را به صورت های مختلف ، عمدتاً از طریق رویاها ، خیال پردازی ها ، و هذیان ها مشخص می شود . آشنایی با کهن الگوها زمینه خوبی برای درک بهتر انسان و روان او فراهم می کند و باعث شود که با دیدی بازتر به برخی از رفتارهای بیان نشده انسان توجه کنیم . یونگ کهن الگوی آنیموس ، آنیما ، پرسونا ، پیر فرزانه ، خود ، سایه ، مادر و قهرمان را مطرح کرد . آنیموس بیانگر خصایص مردانگی است که می توان در زنان یافت . 
در این مقاله به برررسی کهن الگوی آنیموس می پردازیم .

 

 

” آنیموس بیانگر خصایص مردانگی است که می توان در زنان یافت . “

 

آنیموس چیست ؟

کهن الگوی مردانه در زنان را آنیموس می نامند . در حالی که آنیما بیانگر خلق ها و احساسات غیر منطقی است ، آنیموس نماد تفکر و استدلال است . آنیموس قادر است بر تفکر زن تاثیر بگذارد ، با این حال واقعا به او تعلق ندارد ، بلکه با ناهشیار جمعی تعلق دارد و از رویای های زنان پیش از تاریخ با مردان ناشی می شود . در هر رابطه زن – مرد ، زن سعی می کند تجربیات نیاکان خود را با پدران ، برادران ، معشوق ها و پسران به مرد از همه جا فرافکنی می کند . علاوه بر این ، البته که تجربیات شخصی او با مردان ، که در ناهشیار شخصی وی نهفته هستند ، وارد روابط او با مردان می شوند . این تجربیات را به فرافکنی ها ناشی از آنیمای مرد و به تصورات ناشی از ناهشیار شخصی او متصل کنید . در این صورت به عناصر اصلی در هر رابطه مرد – زنی پی خواهید برد .
یونگ معتقد بود که آنیموس مسئول تفکر و عقاید در زنان است ، درست به همان صورتی که آنیما احساس ها و خلق ها را در مردان به وجود می آورد . در ضمن کهن الگو آنیموس توجیهی است برای تفکر و عقاید منطقی که اغلب به زنان نسبت می دهند . بسیاری از عقاید زنان از لحاظ عینی معتبر هستند . طبق نظر یونگ ، بررسی دقیق نشان می دهد که درباره این عقاید تعمق نشده است ، بلکه به صورت حاضر و آماده وجود داشته اند . آنیموس هم مانند آنیما در رویاها ، تصورات ، و خیال پردازی ها به صورت شخصیت یافته نمایان می شود . 

 

 

” آنیموس نماد تفکر و استدلال است . “



سوالات متداول

 

1- ✔️ آنیموس چیست؟

✔️ کهن الگوی مردانه در زنان را آنیموس می نامند که قادر است بر تفکر زن تاثیر بگذارد که در متن مقاله توضیحات ان ارائه شده است.



2- ✔️ آنیموس نماد چیست؟

✔️ در حالی که آنیما بیانگر خلق ها و احساسات غیر منطقی است ، آنیموس نماد تفکر و استدلال است که در متن شرج داده شده است.



3- ✔️ آنیموس چگونه نمایان می شود؟

✔️ آنیموس هم مانند آنیما در رویاها ، تصورات ، و خیال پردازی ها به صورت شخصیت یافته نمایان می شود که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : کهن الگوی آنیموس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.