شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

تهدید سلامت روان بر اثر تنهایی

طبق گزارش جدید محققان، تنهایی با مشکلات سلامت روان از جمله افسردگی و اضطراب مرتبط است.

محققان دانشگاه بث بریتانیا در این تحقیق، ۶۰ مطالعه مربوط به تنهایی و سلامت روان برای افراد رده سنی ۴ تا ۲۱ سال را بررسی کردند و دریافتند بین تنهایی و افزایش خطر بروز مشکلات سلامت روان در کودکان و جوانان ارتباط وجود دارد.

«ماریا لودس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در صورت ادامه تعطیلات مدارس و محیط‌های بازی، احتمال تنهایی بسیاری از کودکان ادامه می باید.»

وی در ادامه می‌افزاید: «بررسی ها نشان داد تنهایی هم با افسردگی و هم با اضطراب در ارتباط است. با توجه به پاندمی کووید ۱۹، برخی شواهد نشان می‌دهد این مدت زمان تنهایی به شدت با مشکلات بعدی بهداشت روان مرتبط است.»

مطالعات نشان می‌دهد کودکان و جوانان تنها، ممکن است در آینده سه برابر بیشتر دچار افسردگی شوند و تأثیر تنهایی بر نتایج بهداشت روان مانند علائم افسردگی ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد. همچنین شواهدی نشان می‌دهد که مدت زمان تنهایی بیش از شدت تنهایی، در افزایش خطر افسردگی در آینده در جوانان تأثیر دارد.

محققان تاکید دارند که هر زمان که امکان پذیر شد لازم است که کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های نظیر بازی باهمدیگر، حتی در فضاهای باز، برگردند.

منبع : خبرگزاری مهر

 

مدیریت استرس در محیط کار

وضعیت اقتصادی بد، تورم، تحریم‌های نفتی، به هم خوردن برنامه‌های آینده فردی، ناپایداری اقتصاد و بازار کار باعث ایجاد استرس دائمی در زندگی و کار می‌شوند. این استرس می‌تواند جنبه‌های گوناگونی داشته باشد. اما به نتایجی منجر می‌شود که همه آن‌ها بد و منفی هستند.

استرس نه‌تنها باعث کاهش بازدهی و کارایی شما، کارمندان و کل سازمان می‌شود، بلکه تاثیرهای منفی جدی نیز بر سلامتی دارد. استرس به معنای واقعی کشنده است. ما در این مقاله به استرس و راه‌های مقابله با استرس شغلی می‌پردازیم.

تجربه شخصی من از استرس

من زیاد درگیر استرس نمی‌شوم. تنها در دوره سربازی که دچار استرس می‌شدم.

کار من در سربازی کاری اداری بود. تلفن‌ها مداوم زنگ می‌زد. کارهای جدید از زمین و آسمان می‌بارید. مسئولیت‌های جدید محول می‌شد. چیزهایی در دقیقه نود گفته می‌شد که باید اجرا می‌کردیم. باید هم‌زمان با کلی آدم مختلف با درجه‌های نظامی مختلف برهمکنش می‌کردیم و به خواسته‌هایشان می‌رسیدیم.

دلایل کاهش میل جنسی در مردان

درمان ناتوانی جنسی مردان

بخش 1-تغییر رژیم غذایی

1-آووکادو

ویتامین B6 موجود در آووکادو موجب بهبود ترشح هورمونهای جنسی در مردان و افزایش قوای جنسی در آنها میشود. فولیک اسید موجود در آووکادو موجب بهبود متابولیسم پروتئین ها میشود و بنابراین موجب افزایش انرژی و استقامت در مردان میشود.

2-بادام

فواید بادام برای سلامتی و تنظیم رژیم غذایی بسیار زیاد است. بادام همراه دیگر دانه ها مانند آجیل ها و گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که موجب تقویت مهمترین هورمون جنسی در مردان یعنی تستوسترون میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.