شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

ماسک نزدن به عنوان رفتاری ضد اجتماعی

افرادی که ماسک نمی زنند دارای شخصیت ضد اجتماعی هستند که با بی اعتناعی به قوانین جامعه سلامت و امنیت خود و دیگران را به خطر می اندازند .

شیما جراحی مشاوره خانواده در پاسخ به این سوال که چرا ماسک نزدن رفتاری ضداجتماعی است ، گفت : با توجه به اینکه ماسک نزدن باعث آسیب خود و دیگران می‌شود و در این اختلال فرد با داشتن این آگاهی که رفتارش آسیب زننده است به رفتار مخرب خود ادامه می‌دهد و همچنین با این اقدام یک جامعه را درگیر خواهد کرد ، بنابراین یک رفتار ضد اجتماعی است .

وی افزود : افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند به قوانین جامعه بی اعتنا هستند چرا که فقط به خود فکر می‌کنند و با این کار امنیت اجتماعی خود و دیگران را آشکارا به خطر انداخته و آسیب وارد می‌کنند .

این مشاور خانواده و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افراد با شخصیت ضد اجتماعی در جهت آسیب جدی به کادر درمان قدم بر می‌دارند ، اظهار داشت : این افراد دارای اختلال شخصیت هستند و به درستی و غلط بودن کارهای خود اهمیتی نمی‌دهند . احساسات و حقوق دیگران را نادیده می‌گیرند و اغلب برای سایر افراد مشکل ایجاد می‌کنند .

به گفته جراحی ، این افراد دارای اختلال شخصیت شامل الگوی بادوام ، کلی و پایدار ، عاطفی و رفتاری هستند که از هنجارهای جامعه به دور است و نمی‌توانند خود را با هنجارها همسو کنند .

وی افزود : این اختلال ضد اجتماعی در افراد در همه جنبه‌های زندگی به خصوص عدم احترام به حقوق دیگران مشاهده می‌شود و بسیاری از مبتلایان به اختلال رفتاری و اختلال شخصیت ضد اجتماعی ماسک نمی‌زنند .

 

منبع : ماسک نزدن به عنوان رفتاری ضد اجتماعی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.