10 راهکار برای جبران خیانت

اشتراک گذاری مطالب

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

10 راهکار برای جبران خیانت


اگر به اشتباه خیانت کرده اید و حالا همسرتان متوجه آن شده است ممکن است سوال شما این باشد که " خیانت کرده ام چگونه جبران کنم " . ازدواج لزوماً به خاطر خیانت شما نباید تمام شود ، حتی اگر در مورد این اتفاق به همسرتان اعتراف کنید و او دلخور و عصبانی شود باز هم می توان جبران کرد و رابطه تان را نجات داد و این امر در صورتی اتفاق می افتد که از صمیم قلب پشیمان باشید .

اگر تصمیم دارید در مورد خیانت خود اعتراف کنید اطمینان حاصل کنید که این کار را به دلایل درست انجام می دهید نه برای خلاص شدن از احساس گناه . برخی افراد برای پایان دادن به ازدواج خود از خیانت استفاده می کنند که در این ازدواج ها به دلیل نارضایتی بیش از اندازه ، رابطه دیگر برای پر شدن خلاها ایجاد می شود . با این حال و صرف نظر از دلایل خیانت ، برخی از ازدواج ها قابل نجات هستند و برخی از آن ها ممکن است به پایان برسند .

چند دلیل برای ادامه پیدا نکردن ازدواج بعد از خیانت وجود دارد . وقتی خیانت خیلی دردناک باشد یا وقتی همسران حاضر به جبران آسیب ها نباشند به احتمال زیاد طلاق اتفاق خواهد افتاد . اگر شما و همسرتان تصمیم دارید برای نجات ازدواج خود تلاش کنید مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید .

برای جبران خیانت به همسر ، بازسازی اعتماد و بهبود آسیبی که به همسرتان با خیانت وارد کرده اید لازم است 10 راهکار برای جبران خیانت که در ادامه این مقاله مطرح شده است را انجام دهید .


تاثیر خیانت بر فردی که خیانت کرده است

وقتی خیانت اتفاق می افتد همه افراد به آسیب هایی فکر می کنند که همسر خیانت دیده می بیند و این امر کاملاً درست است اما لازم به ذکر است که تاثیر خیانت بر فردی که خیانت کرده است نیز قابل توجه است زیرا او در واقع با این کار به خودش هم خیانت می کند ، زیرا از احساس گناه و استرسی شدید رنج می برد . بسیاری از افرادی که خیانت می کنند ضد اجتماعی نبوده و آن ها نیز وجدان دارند و به دلیل این عمل خود ، دچار احساس گناهی شدید می شوند .

از آنجایی که رابطه باید همراه با اعتماد کامل و یگانگی با یکدیگر باشد فردی که خیانت کرده است در واقع با معشوقش رابطه ای حقیقی ندارد . این مسئله باعث می شود که فرد نه از ازدواجش لذت ببرد نه از رابطه فرازناشویی که ایجاد کرده است . همچنین ، از آنجایی که افراد با خیانت ، به ارزش های شخصی خودشان نیز خیانت می کنند در واقع بعد از این کار ارزش زیادی برای خود قائل نبوده و به این ترتیب عزت نفس آن ها کاهش می یابد .

از سوی دیگر در ارتباط با تاثیر خیانت بر فردی که خیانت کرده است ، اگر زوجین دارای فرزند نیز باشند ، این فرد معمولاً در قبال فرزندانش نیز احساس گناه دارد زیرا می داند نه تنها به همسرش خیانت کرده بلکه به فرزندانش نیز خیانت کرده است و این مسئله باعث می شود نتواند به خوبی و از لحاظ عاطفی در کنار فرزندان خود باشد و بیشتر سعی می کند از آن ها اجتناب کند .

 

 
من خیانت کرده ام ، حالا باید چه کار کنم

اگر به همسر خود خیانت کرده اید و حالا سوال شما این است که من خیانت کرده ام ، حالا باید چه کار کنم ، 10 راهکار برای جبران خیانت در ادامه آمده است که به شما کمک می کند قدم هایی برای بازسازی اعتماد و رابطه پس از خیانت بردارید .

 

 دست از خیانت بردارید

این راهکار جبران به اندازه کافی ساده به نظر می رسد اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید چقدر سخت است که افراد یک بار برای همیشه به ماجرا پایان بدهند . اگر تصمیم دارید به خیانت و بی وفایی خود ادامه دهید ازدواج شما نمی تواند دوام پیدا کند . ابداً هیچگونه ارتباطی با فردی که با او در رابطه بوده اید نداشته باشید .

 

 دروغ گفتن را متوقف کنید

پاسخ به سوال شما در مورد خیانت کرده ام چگونه جبران کنم این است که بهانه آوردن برای خیانت را کنار گذاشته و سعی نکنید آن را توجیه کنید . هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد و اگرچه ممکن است عوامل زیادی در این رفتار شما نقش داشته باشند اما باید به یاد داشته باشید که تصمیم گیری و انتخاب به عهده خود شما بوده است .

 

 نفر سوم را با همسرتان مقایسه نکنید

اگر می خواهید به جلو حرکت کنید و راهکارهای جبران خیانت را انجام دهید ، باید با خود و با همسرتان صادق باشید و لازم است مجموعه دروغ هایی را که برای پوشاندن خیانت خود گفته اید برملا کنید . اکنون زمان شفاف بودن ، صراحت و پذیرا بودن است تا بتوانید رابطه با همسرتان را محکم کنید .

صداقت در روابط با تعارض کمتری همراه است اما مهم است که هر دو همسر در مورد این استانداردها صحبت کرده و در مورد آن به توافق برسند . از سوی دیگر ، همسر شما ممکن است درباره مواردی مانند جذابیت ، کیفیت رابطه جنسی با فرد جدید و مواردی مشابه سوال کند . نیازی نیست شما همسر زخم خورده تان را با نفر سوم مقایسه کنید .

 

 

 مسئولیت پذیر باشید

برای جبران خیانت ، همسر خود را سرزنش نکنید ، زیرا شما یک انتخاب داشتید و آن اینکه می توانستید قبل از خیانت به ازدواج خود پایان بدهید اما تصمیم گرفتید که با فرد دیگر رابطه برقرار کنید . این مسئولیتی است که فقط روی شانه های شماست ، بنابراین ، لازم است از همسرتان عذرخواهی کنید . اگر او را سرزنش کنید نه تنها بازسازی اعتماد دشوار خواهد شد بلکه ازدواجتان هم نمی تواند دوام پیدا کند .

 

 تصمیم بگیرید

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید متاهل بمانید یا نه و سعی کنید متوجه شوید که آیا همسرتان هم می خواهد متاهل بماند . اگر هر دوی شما بخواهید ازدواجتان را نجات دهید این کار نشدنی نیست . در این صورت ، شما هر دو یک هدف مشترک دارید و لازم است کارهایی را برای بازسازی اعتماد و جبران اشتباهاتتان انجام دهید .

 

 به وعده های خود پایبند بمانید و پذیرا باشید

اگر می گویید به جایی خواهید رفت واقعاً به آنجا بروید و اگر می خواهید کاری انجام دهید واقعاً آن را انجام دهید . قابل اعتماد بوده و به وعده های خود پایبند بمانید . در این صورت ، به همسرتان کمک می کنید تا دوباره به شما اطمینان پیدا کند .

از آنجایی که در حال حاضر ، اعتماد همسرتان به شما کم است نسبت به او پذیرا باشید تا بداند کجا هستید ، با چه کسانی هستید و غیره . مبهم و مرموز بودن شما باعث بی اعتمادی بیشتر او نسبت به شما خواهد شد و این عدم اطمینان در همسرتان طبیعی است . سعی کنید احساس او را درک کرده و برای بازسازی اعتماد و جبران خیانت ، تمام تلاش خود را انجام دهید .

 

 

 صبور باشید

برملا شدن خیانت زن یا شوهر ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در رابطه شما شده و برای فراموش شدنش سال ها زمان لازم باشد ، اما نگفتن آن به همسر نیز می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند مانند اینکه او به طور اتفاقی از نشانه های خیانت شوهر و وجود رابطه شما با فرد دیگری مطلع می شود .

 

 از پرداختن به جزئیات رابطه اجتناب کنید 

شما به عنوان فردی که خیانت کرده اید می توانید واقعیات زیادی شامل چه کسی ، چرا ، چه وقت و چه چیز را فاش کنید . جزئیات مصور از عمل جنسی و مکانی که اتفاق افتاده است می تواند مخرب باشد . اگر به همسرتان بگویید در چه مکانی این کار را انجام داده اید هر بار که او به آنجا برود مشکل دوباره تکرار خواهد شد . 
اگرچه فرد خیانتکار پس از برملاسازی حقایق و پاکسازی اطلاعات احساس گناه کمتری می کند اما همسر زخم خورده برای سال ها آسیب خواهد دید . اگر همسرتان اطلاعاتی می خواهد که می دانید دادن این اطلاعات مضر است بهتر است از دادن چنین اطلاعاتی طفره بروید و در مورد آن صحبت نکنید چون احتمال آسیب به همسرتان بسیار بیشتر می شود . 

 

 به همسرتان فضا بدهید و در عین حال با او وقت بگذارید .

اگر احساس می کنید که هیجاناتتان غیر قابل کنترل شده و در نتیجه آن می خواهید کمی کناره گیری کنید و یا همسرتان تحریک پذیر شده است اشکالی ندارد که کمی به یکدیگر فضا بدهید . این فاصله گرفتن ها تا ابد ادامه نخواهد داشت و بدان معنی است که قبل از صحبت کردن با یکدیگر در مورد موضوعات دشوار ، لازم است کمی آرام شوید .

این فضا دادن ، یکی از عوامل گفتگوی موثر با همسر است . در کنار اینکه لازم است به همسرتان اوقاتی برای تنها بودن بدهید ، باید با یکدیگر نیز وقت گذرانده و هر وقت همسرتان آماده است برای آن برنامه ریزی کنید .

 

 برای مراجعه به زوج درمانگر موافقت کنید

اگر زن یا شوهرتان از شما خواست که با یکدیگر به زوج درمانگر مراجعه کنید در این مورد مخالفت نکنید ، زیرا نه گفتن شما نشان می دهد که چندان برای بازسازی ازدواج خود جدی نیستید . لازم است که مشکلات و مسائل مهم در زندگی شخصی و رابطه زناشویی را تشخیص داده و برای حل آن ها اقدام کنید . تحقیقات نشان داده اند زوجینی که بعد از خیانت به زوج درمانی مراجعه کرده اند معمولاً نتیجه درمان آن ها مثبت بوده و توانسته اند در بازسازی رابطه خود موفق شوند .

 

 جمع بندی

اگر شما و همسرتان قبل از خیانت ، مدت ها از ازدواج خود ناراضی بوده یا حتی طلاق عاطفی داشته اید ، در این مواقع خیانت نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه باعث بدتر شدن وضعیت می شود حتی اگر در ابتدا احساس خوشایندی برایتان داشته باشد . از سوی دیگر لازم است بدانید که وقتی می خواهید برای جبران خیانت و التیام رابطه تلاش کنید اقدامی شجاعانه انجام می دهید .

همچنین لازم به ذکر است که احتمال دارد حتی بعد از انجام راهکارهای جبران خیانت ، همیشه ازدواج پایدار نمانده و افراد تصمیم به طلاق بگیرند . اگرچه این تصمیم ، برای هر دو نفر بسیار دشوار است اما اگر به درستی گرفته شود از آسیب های بعدی در ازدواج پیشگیری می کند .

 

 


سوالات متداول

1- خیانت چه تاثیراتی بر فردی می گذارد که این کار را انجام داده است ؟

معمولاً این افراد از احساس گناه و استرس شدیدی رنج برده و نمی توانند از زندگی لذت ببرند که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .


2- چه راهکارهایی برای بازسازی اعتماد بعد از خیانت وجود دارد ؟

اولین گام متوقف کردن خیانت و دروغ است و سپس سعی در به دست آوردن دوباره اعتماد همسر که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است .


3- آیا خیانتی که کرده ام حتماً منجر به طلاق می شود ؟

لزوماً اینطور نیست و  پیامدهای خیانت به نحوه رفتار شما پس از اعتراف آن دارد . اگر از کار خود پشیمان بوده و سعی کنید اعتماد همسرتان را به دست آورید می توانید از طلاق جلوگیری کنید که در مقاله به جزئیات آن بیشتر پرداخته شده است . 

منبع : 10 راهکار برای جبران خیانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.