آیا خودارضایی غسل دارد

اشتراک گذاری مطالب

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

آیا خودارضایی غسل دارد

خودارضایی یکی از انحرافات جنسی است که به صورت نوعی کسب لذت جنسی به دست خود شخص صورت می گیرد و معمولاً منجر به ارگاسم می شود . در واقع ارضا شدن به صورت غیر عادی از طریق تحریک خیالی و مجازی توسط فیلم ، عکس ، فیلم ، شخصیت و انجام رابطه جنسی خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند .

یکی از مشکلات جوانان در ایران به علت عدم دسترسی به جنس مخالف و میل جنسی در آن ها مسئله خودارضایی است عوارض خودارضایی هم در دختران و هم پسران دیده می شود . استمنا در دین اسلام حرام است و از گناهان بزرگ محسوب می شود . و اگر فردی با اعضای خود خودارضایی کند یا با دستکاری به بدن شخص دیگری خودارضایی کند بدن او نجس است و باید غسل کند . در این مقاله به بررسی موضوع آیا خودارضایی غسل دارد می پردازیم .

 

خودارضایی و عوارض آن
خودارضایی به معنای تحریک اعضای تناسلی خود به منظور رسیدن به ارگاسم یا لذت جنسی است . این کار می تواند از طریق دست ، انگشتان ، اشیاء روزمره و ابزارهای جنسی مثل ویبراتور ( vibrator ) انجام شود . اگرچه این کار به صورت خصوصی انجام می شود اما می تواند عوارضی را در پی داشته باشد .

انجام بیش از اندازه خودارضایی ، هم از لحاظ روانشناختی و هم از لحاظ زیستی بر افراد تاثیر منفی می گذارد . این کار باعث خستگی روانی و جسمی در افراد شده و باعث می شود علاقه خود را به کارهای روزمره از دست بدهند . همچنین ، معمولاً منجر به احساس گناه و کاهش عزت نفس در آن ها می گردد .

بسیاری از افرادی که خودارضایی می کنند گزارش کرده اند که این مسئله بر سلامت جنسی آن ها اثر گذاشته است . برای مثال ، رسیدن به ارگاسم و حتی نعوظ فقط در زمان استمنا برایشان ممکن است . در برخی موارد نیز بی اختیاری ادرار ، ناتوانی جنسی ، تعداد اسپرم کم در مردان و خشکی و عفونت واژن در زنان گزارش شده است .

 

 

آیا خودارضایی غسل دارد
قران کریم می فرماید هر کسی از روشی غیر از همسرش میل جنسی اش را رفع کند از تجاوزکاران است یعنی از حکم الهی و انسانی تجاوز کرده است . هم چنین پیامبر اکرم ( ص )  فرمود هر کس شهوتش را با دست و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند است .

در کل خودارضایی یا استمنا طبق آیات و روایات معصومین حرام است و از گناهان کبیره است و باید غسل جنابت انجام داد . در واقع فرد بعد از عمل خودارضایی برای خواندن نماز و دیگر اعمال دینی باید غسل جنابت انجام دهد .

مراحل این غسل اگر به صورت ترتیبی باشد به این صورت است که افراد در ابتدا نیت غسل جنابت می کنند . این نیت می تواند به صورت قلبی هم صورت بگیرد و لازم نیست حتماً کلامی بیان شود . بعد از آن سر و گردن شسته می شود و پس از آن سمت راست بدن تا کف پا شسته می شود و سپس لازم است سمت چپ بدن خود را تا کف پا بشویید . اما اگر غسل ارتماسی باشد تمام بدن به یکباره در آب فرو می رود به ترتیبی که آب به همه جای بدن برسد . این غسل را باید در استخر یا حوض انجام داد .

 

 

از نظر فقها، زمانی مردان باید غسل جنابت انجام دهند که آمیزش داشته باشند حتی اگر منی آن ها خارج نشده باشد . همچنین زمانی که منی آن ها با اختیار و بی اختیار و بدون نزدیکی جنسی چه در خواب و چه در بیداری خارج شود باید غسل جنابت را انجام دهند .

در زنان اگر رطوبتی که در موقع تصورات جنسی احساس می‌کنند به اندازه ای نباشد که لباس را آلوده کند ، پاک است و غسل ندارد اما اگر زیاد باشد به حدی که به اندازه انزال باشد و لباس را آلوده کند در صورتی که همراه با رسیدن زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم باشد ، باید غسل انجام شود . اگر همراه با آن هم نباشد بنا به احتیاط باز هم باید غسل صورت بگیرد اما اگر شک وجود داشته باشد غسل واجب نیست .

فردی که خودارضایی یا استشها می کند با توبه می تواند ، اثر این گناه بزرگ را از خود پاک کند ، از آن جایی که ترک خودارضایی یا جلق خیلی سخت است  ترک آن نیاز به اراده قوی ، توکل به خداوند و استفاده از روش های اصولی ترک خودارضایی که توسط کارشناسان مطرح می شود دارد .

 


روش های ترک خودارضایی
برای ترک خودارضایی از تنهایی خودداری کرده و از تماشا و دیدن فیلم ، عکس ، تصاویر و مطالب تحریک کننده خودداری کنید  . همچنین می توانید برای ترک این کار به گردش ، تفریح ، مسافرت و کوهنوردی بروید و از نگاه به بدن عریان یا نیمه عریان جنس مخالف خودداری کنید . 

همچنین ، برای ترک خودارضایی عوارض آن را به ذهن خود بیاورید . چون عوارض روحی و روانی ، جسمی هم در خانم ها و هم در آقایان دارد . بعلاوه از دوستی با افرادی که شما را به خودارضایی ترغیب می کنند خودداری کرده و هیچ وقت بیکار نبوده مدام خود را  به کارها و فعالیت هایی که دوست دارید مشغول کنید . 
ورزش باعث تخلیه انرژی فرد می شوند در حالی که افرادی که خودارضایی می کنند معمولاً افرادی گوشه گیر ، کم تحرک و تنهایی هستند به همین علت ورزش راه بسیار مناسبی برای ترک خودارضایی است .

 

 کلام آخر

خودارضایی اگرچه می تواند برای افراد لذت بخش باشد اما در عین حال ، رفتاری به شدت اعتیادآور بوده و فرد را دچار عوارض متعددی می کند که می تواند در طول زمان علاوه بر تاثیرات منفی جسمی ، منجر به تاثیرات منفی روحی بسیاری نیز بشود . به همین دلیل ، این عمل بارها توسط فقها و کارشناسان منع شده است .

از سوی دیگر ، خودارضایی در اسلام یک عمل حرام و گناه کبیره است . بنابراین ، اگر در مورد انجام آن احساس گناه داشته و می خواهید آن را ترک کنید لازم است روش های ترک خودارضایی را انجام داده و از سوی دیگر بدانید که علت این رفتار در شما چیست . در این صورت بهتر می توانید این کار را کنار بگذارید . در ادامه و با کلیک بر روی لینک زیر می توانید با علل خودارضایی آشنا شده و دلیل این رفتارتان شناسایی کنید .

 

منابع : 
کتاب رهایی از خودارضایی ، ابوالقاسم شهباز
خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، ترجمه دکتر فرزین رضاعی ، 2007

 



سوالات متداول

1- خودارضایی چیست ؟
خودارضایی به معنای تحریک آلت تناسلی خود به منظور لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم است که به جزئیات آن در مقاله پرداخته شده است .

2- آیا خودارضایی غسل دارد ؟
بله ، فردی که اقدام به خودارضایی می کند باید پس از آن غسل جنابت را انجام دهد که به جزئیات آن در مقابله بیشتر پرداخته شده است .

3- خودارضایی در اسلام چه حکمی دارد ؟
در دین اسلام ، استمنا عملی حرام و جزء گناهان کبیره است اما فرد می تواند با توبه اثر آن را پاک کند . برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : آیا خودارضایی غسل دارد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.